gtk

gtk

Mesajgönderen 1DOST » 03 Tem 2008, 13:01

Gtk ile tetris benzeri oyun yapmak istiyorum. pencereyi table ile bölümledim. Ve widget olarak resim yükledim. Ancak bu resmi nasıl hareket ettireceğim. Yol gösterecek arkadaş var ise çok sevinirim.
Kullanıcı avatarı
1DOST
Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
 
Mesajlar: 323
Kayıt: 02 Kas 2006, 01:00

Mesajgönderen virss » 03 Tem 2008, 14:19

İyi hoş böyle yazıyorsunuz da gtk sonuçta bir grafik kütüphanesidir. Siz kullandığınız programlama dilini neden belirtmiyorsunuz ?

Python kullanıyorsanız PyQt4 örneğine bakarak neleri kullanmak gerektiği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
virss
Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
 
Mesajlar: 377
Kayıt: 27 Eki 2006, 00:00
Konum: İstanbul

Mesajgönderen 1DOST » 03 Tem 2008, 15:30

Evet haklısınız :S GtK+ kullanıyorum C dili ile ...
Kullanıcı avatarı
1DOST
Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
 
Mesajlar: 323
Kayıt: 02 Kas 2006, 01:00

Mesajgönderen kieroglu » 04 Tem 2008, 13:42

Eger ekrani kare kare bolduysen mevcut duruma gore (parcalari temsil etmek uzere) karelerin icini boyayan bir fonksiyon yazman gerek. Her harekette bu fonksiyonu cagirip ekrani yeniden cizdirmelisin.

Tetris gorece kolay ve basit, Gtk ile kolayca halledebilirsin. Ancak 2B oyunlarda gordugumuz turden daha karisik ve hareketli cizimler icin SDL daha uygun olacaktir herhalde.
Kullanıcı avatarı
kieroglu
Forum Gurusu
Forum Gurusu
 
Mesajlar: 2301
Kayıt: 13 Mar 2002, 01:00
Konum: Seattle, WA

Mesajgönderen 1DOST » 05 Tem 2008, 00:03

Timeout fonksiyorun ile birşeyler yapmıştım. Ama dediğinizi de deneyeceğim. Bu oyun üniversitede yaz ödevi olarak verildi . Hoca iseterseniz gtk isterseniz allegro kütüphanesi ile yapın dedi . allegro kütüphanesi daha basit olduğu için ben gtk ile yapmayı istiyorum :) SDL den kastını anlayamadım. SDL'yi bilmiyorum aslında
Kullanıcı avatarı
1DOST
Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
 
Mesajlar: 323
Kayıt: 02 Kas 2006, 01:00

Mesajgönderen kieroglu » 05 Tem 2008, 15:57

Evet Allegro da 2B oyunlar icin uretilmis bir arac. Gtk kullanacaksan parcalarin dususu icin timeout gibi duzenli araliklarla ekrani cizdiren bir mekanizmaya ihtiyacin var, ama ayni zamanda klavye (ya da kontrol araci neyse) girdilerini dinlemen de gerek (parcayi dondurmek vs. icin).

Soyledigim gibi sana gereken sey basit ve Gtk ile halletmek zor degil. Ileride daha karmasik seyler yapman gerekirse SDL (Simple DirectMedia Layer) en uygunu olacaktir. 2B ve hatta kimi 3B (BZFlag gibi) Linux oyunlarinin cogu SDL ile yazilmistir. SDL'i Windows'un DirectX'ine benzetebiliriz.
Kullanıcı avatarı
kieroglu
Forum Gurusu
Forum Gurusu
 
Mesajlar: 2301
Kayıt: 13 Mar 2002, 01:00
Konum: Seattle, WA


Dön Glade / Anjuta, GTK

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron